Husk at der i ordrebekræftelsen skal være vedhæftet handelsbetingelser og fortrydelsesformular så kunden får den. Eventuelt kan den sendes med varen. |
Generelle oplysninger
Dorthes Garnbutik (Andersenssko APS)
CVR-nr: 40382798
Adresse: Kværvangen 4, 9500 Hobro (Banegårdvej 16, 9500 Hobro)
Mailadresse: Dorthe@dorthesgarnbutik.dk
Telefonnummer: 26270231
Betaling
(Dankort, Mastercard, VISA)
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Fragt
GLS Privat(65kr), GLS Pakkeshop (49kr)
Leveres kun til Danmark
Sender inden for 2-3 hverdage
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Herefter tager vi kun retur efter aftale og der udstedes et tilgodebevis.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Varerne skal være ubrugte og returneres i original, intakt og ubrudt emballage, samt at garnet ikke skal komme retur fra rygerhjem.
Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Vi gør opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt pr efterkrav, ligesom vi heller ikke afhenter pakker sendt retur uden omdeling.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Hvis du benytter din fortrydelsesret af hele ordren, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).
Ved uafhentede pakker eller pakker hvor modtagelse er nægtet, fratrækkes returneringsomkostninger i det beløb, der tilbagebetales.
Hvis du fik fri fragt og efter returnering ikke længere opfylder betingelserne for fri fragt, modregnes fragten i det beløb, der tilbagebetales.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du stod i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
At prøve garn eller strikkepinde af ved at strikke med det er således at tage det i brug, og vil forringe varens værdi, så der ikke kan refunderes penge. Er banderoler eller indpakning brudt, betragtes varen som taget i brug og tages således ikke retur.
Hvis garnet lugter af røg, når det kommer retur, har det også været udsat for en ibrugtagen, som er udover det, du kan i butikken, og pengene kan ikke gives retur.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Kærvangen 4, 9500 Hobro
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Kævangen 4, 9500 Hobro
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Dorthes Garnbutik (Andersenssko APS) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Dorthe@Dorthesgarnbutik.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Dorthes Garnbutik på mail eller Telefon. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.02.2021